יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

השרירים וחלבונים לבנייתם

ראיון וידאו קליפ על חיטוב השרירים וחלבונים עם דר' עזרא קובי. http://diet2all.net

האנרגיה הדרושה עבור התכווצות שרירים מסופק ע"י חמצון של פחמימות או שומנים. אכילת חלבון חיונית לצורך התחזוקת מגוון רחב של פונקציות בגוף, החל מרגולציה של מסת שרירי השלד ועד לקיום החיים. צריכת חלבון עודף מפעילה עומס על הגוף ולכן, חשוב למצוא את הכמות המינימאלית של חלבון המספקת את הגירוי להיפרטרופיה מקסימאלי. לפיכך, המחקר שהתמקד חושף את הקשר בין צריכת מנת חלבון וגירוי שלו וכתוצאה מכך של סינתזת חלבון השריר (התגובה). בנוסף לכמות החלבון, עיכול חלבון, ומכאן, את הזמינות של חומצות אמינו המרכיבות ומשפיעות על התגובה. בהקשר זה, מחקרים אחרונים ספקו ידע המעמיק על הזמן כמובן של התגובה הסינטתית לחלבון שריר התלויה במאפיינים השונים של צריכת חלבון. השפעת צריכת חלבון על הצטברות חלבון בשריר יכולה להיות מגורה עוד יותר לפני אימון גופני.






השימור והפיתוח של מסת שריר השלד חיוני לצורך התחזוקה של בריאות ואיכות החיים. בשל נפחו, שריר השלד המרכיב את האתר הראשי לסילוק של חומרים מזינים וצריכת אנרגיה בגוף, ומכאן, ממלא תפקיד חיוני עבור ויסות המשקל. לכן, מסת שריר שלד חשובה בהגנה מפני התפתחות תנאי מטבוליים, כגון: השמנת יתר, היפרליפידמיה, מחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2.

יתר על כן, שרירי שלד הם מרכיב האחסון הענק של חומצות אמינו (amino acids), כאשר גייסם הוא קריטי ליצירת חלבונים בשלב חריף במאבק נגד מחלות קשות או ריפוי פציעות בעקבות טראומה חמורה. הגבלת אובדן מסת שריר שלד בתקופות של מחלה או פציעה חיונית בכדי להקטין תוצאת התאוששות תחלואת בכלל.

אין תגובות:

פרסום תגובה